مطابق با رنکینگ Quotient Quotient Reputation Potation Reputation 20 ، آمازون برای سومین سال پیاپی در رده اول شرکتهای برتر قرار گرفت.
این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس تأسیس شد و مقر آن در سیاتل است. در ابتدا ، آمازون به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد و کتابهای دانشگاهی را به فروش رساند. با گذشت زمان ، این شرکت الکترونیک ، مبلمان و جواهرات را اضافه کرد. در حال حاضر ، خرده فروش خرده فروشی تقریباً هر چیزی را که مشتری میتواند بصورت آنلاین بخواهد میفروشد.
بسیاری از مردم تصور میکردند که آمازون در حین ترکیدن حباب dot-com فرو میرود ، اما این شرکت زنده ماند و به یکی از بزرگترین فروشندگان خرده فروشی در ایالات متحده تبدیل شد.
با گذشت زمان ، این شرکت چندین خرده فروش دیگر نیز به دست آورد. اینک صاحب Zappos ، Shopbop ، Goodreads و دیگران است. آمازون همچنین خطوط تولیدی خود را از جمله تبلت های الکترونیکی Kindle ، Amazon Prime ، Echo و Fire tablet راه اندازی کرد. این برنامه همچنین برنامههای تلویزیونی و انحصاریهای فیلم خاص خود را ایجاد کرد ، و به یک کنگلومرا مهم رسانه تبدیل شد.
یکی از مواردی که آمازون را از هم جدا میکند ، استفاده از بررسیهای ارسال شده توسط کاربر است. بررسی محصولات شخصی تشویق میشود ، و کاربران تجربه ، عکس یا فیلم خود را ارائه میدهند. این رویکرد به سایر مشتریان کمک میکند تا قبل از خرید تصمیم گیری آگاهانه کنند. هر ماه ، Amazon.com بیش از 130 میلیون بازدید کننده دارد.
در سالهای اخیر ، آمازون چگونگی انتظار مشتریان برای دریافت تحویل و سفارش آنلاین را تغییر داده است. آمازون به جای اینکه به خدمات پستی تکیه کند از حمل کنندههای مستقل و شخص ثالث استفاده میکند.
و برای استقرار سفارشات عجلهای ، مانند ویندوز تحویل دو ساعته یا حمل و نقل همان روز ، آمازون از طریق برنامه Amazon Flex خود پیمانکاران مستقلی را استخدام میکند. این رویکرد به آنها کمک میکند تا فارغ از زمان روز یا روز هفته ، نسبت به نیاز مشتری واکنش نشان دهند.
از ابتدای حقارت و طاقت فرسا ، آمازون به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای کشور گسترش یافته است. و با حضور گسترده در سایر کشورها ، آمازون موقعیت خود را به عنوان یک شرکت بزرگ جهانی معرفی کرده است. آمازون با پیشرفتهای خود در عرضه محصولات ، محصولات اصلی و برنامه نویسی و خدمات تحویل ، پتانسیل ادامه رشد را در مقیاس بی سابقهای نشان میدهد.
موفقیت آن عمدتاً به رویکرد مشتری خود نسبت داده میشود. همانطور که در بیانیه مأموریت خود توضیح داده شده است ، هر کاری که آمازون انجام میدهد در مورد افزایش تجربه مشتری است.
بیانیههای مأموریت و دیدگاه شرکت Amazon.com به وضعیت این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین خرده فروشان آنلاین در جهان کمک میکند. این موفقیت به اقدامات سختگیرانه ای برای اطمینان از تحقق دیدگاهها و بیانات مأموریت نسبت داده میشود. در تئوری ، بیانیه چشم انداز شرکت جهت گیری شرایط سازمانی به سمت شرایط آینده مطلوب تجارت را ارائه میدهد. از طرف دیگر ، بیانیه مأموریت شرکت اهداف تجاری را نشان میدهد و مدیریت استراتژیک را در شرکت راهنمایی میکند.
بیانیه مأموریت آمازون
بیانیه ماموریت آمازون بر خدمات مؤثر و باکیفیت متمرکز است. به عنوان مثال ، این شرکت بر راحتی مشتریان هدف در دستیابی به بهترین انتخاب محصولات در بازار تجارت الکترونیکی تأکید میکند. دامنه انتخاب محصولات موجود از شرکت ، یک قدرت تجاری است که در تجزیه و تحلیل SWOT شرکت Amazon.com مشخص شده است. در رابطه ، بیانیه چشم انداز شرکت آیندهای از تسلط جهانی در صنعت خرده فروشی آنلاین را نشان میدهد. اجرای این اظهارات رسمی باعث تقویت بیشتر تجارت تجارت الکترونیکی برای موفقیت طولانی مدت در بازار جهانی میشود.
بیانیههای مأموریت و دیدگاههای شرکت Amazon.com برای توسعه استراتژیها برای حمایت از مزیتهای رقابتی شرکت در برابر شرکتهایی مانند Google ، eBay ، Apple ، Walmart و Costco Wholesale اساسی است. این رقبا باعث ایجاد نیروی قوی رقابت رقابتی میشوند که در تجزیه و تحلیل پنج نیروی Porter's Amazon.com Inc. ارزیابی شده است. دیدگاهها و دیدگاههای شرکت و نمایندگیهای شرکت همچنین بر عملکرد شرکتهای تابعه آن ، مانند بازار مواد غذایی کامل تأثیر میگذارد. شرکت Amazon.com با توجه به تنوع محصولات خود که شامل خدمات خرده فروشی آنلاین ، توزیع محتوای دیجیتال ، خدمات محاسبات ابری و نرم افزار و سخت افزار رایانهای میشود ، بیانیه چشم انداز خود را با بیانیه مأموریت خود ترسیم میکند تا عملیات متنوع خود را در صنایع مختلف متحد کند.
بیانیههای مأموریت و دیدگاههای شرکت Amazon.com برای توسعه استراتژیها برای حمایت از مزیتهای رقابتی شرکت در برابر شرکتهایی مانند Google ، eBay ، Apple ، Walmart و Costco Wholesale اساسی است. این رقبا باعث ایجاد نیروی قوی رقابت رقابتی میشوند که در تجزیه و تحلیل پنج نیروی Porter's Amazon.com Inc. ارزیابی شده است. دیدگاهها و دیدگاههای شرکت و نمایندگیهای شرکت همچنین بر عملکرد شرکتهای تابعه آن ، مانند بازار مواد غذایی کامل تأثیر میگذارد. شرکت Amazon.com با توجه به تنوع محصولات خود که شامل خدمات خرده فروشی آنلاین ، توزیع محتوای دیجیتال ، خدمات محاسبات ابری و نرم افزار و سخت افزار رایانهای میشود ، بیانیه چشم انداز خود را با بیانیه مأموریت خود ترسیم میکند تا عملیات متنوع خود را در صنایع مختلف متحد کند.
این ویژگی پاسخی است به استفاده مصرف کنندگان از "راحتی" به عنوان معیار هنگام ارزیابی کیفیت و جذابیت خدمات خرده فروشی آنلاین.
بیانیه شرکت بین المللی Amazon.com
دیدگاه شرکت آمازون این است که "مشتری اصلی مشتری در کره زمین باشد ، جایی که مشتریان میتوانند هر آنچه را که میخواهند بصورت آنلاین خریداری کنند پیدا کنند و کشف کنند." این بیانیه دیدگاه هدف اصلی سازمان تجارت را برای تبدیل شدن به بهترین شرکت تجارت الکترونیکی جهان است.
در بیانیه چشم انداز شرکت آمازون چه ویژگی هایی قابل شناسایی است؟
1. دستیابی جهانی
2. رویکرد مشتری محور
3. گستردهترین انتخاب محصولات
مؤلفه "رسیدن جهانی" به بیانیه دیدگاه شرکت Amazon.com ، همه چیز مربوط به رهبری بین المللی در بازار تجارت الکترونیکی است. به عنوان مثال ، در بیان "زمین" به عنوان بازار ، این شرکت نشان میدهد که قصد دارد به گسترش جهانی خود ادامه دهد. بنابراین ، یک هدف استراتژیک مربوطه گسترش جهانی است ، به ویژه از طریق نفوذ در بازار و توسعه بازار ، که در استراتژی عمومی Amazon.com و استراتژیهای رشد فشرده گنجانیده شده است. رویکرد مشتری محور در بیانیه دیدگاه شرکتی آمازون نشان میدهد که این شرکت مشتریان را از مهمترین ذینفعان در تجارت خرده فروشی آنلاین میداند. این نظر با استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکت Amazon برای سهامداران خود موافق است. علاوه بر این ، چشم انداز شرکت نشان دهنده تلاشهای مداوم برای گسترش محصول میباشد. این تلاشها به رشد کسب و کار و جذابتر کردن خدمات شرکت برای مصرف کنندگان هدف کمک میکند.
چشم انداز شرکت و مأموریت شرکتهای Amazon.com
- توصیهها
بیانیه مأموریت Amazon.com بسیاری از خصوصیات متعارف اظهارات مأموریت ایده آل را برآورده میکند. به عنوان مثال ، شرکت شامل مشتریان و بازار هدف ، تنوع محصولات و اهداف اصلی تجارت (قیمت گذاری و راحتی) در مأموریت شرکت میباشد. با این حال ، این شرکت شامل نمیشود
فناوری و ماهیت تجارت و فعالیتهای آن. در همین راستا ، توصیه میشود که آمازون جزئیاتی را در مأموریت شرکتی خود اضافه کند تا به کارمندان و سرمایه گذاران ایده بهتر ببخشد که درباره این شرکت چیست. این توصیه باید بیانیه مأموریت شرکت را جامعتر کند ، به خصوص در نمایندگی مشاغل شرکت مانند تجارت الکترونیکی ، خدمات محاسبات ابری ، تحویل محتوای دیجیتالی ، نرم افزار و سخت افزار و خرده فروشی آجر و ملات (کتابهای آمازون).
بیانیه دیدگاه Amazon.com دارای خصوصیات قوی مانند مشخصات بازار هدف شرکت و جنبهای از ترکیب بازاریابی آن است. با این حال ، این دیدگاه شرکتی تنها برخی از خصوصیات متعارف اظهارات دید ایده آل را برآورده میکند. به عنوان مثال ، دید شرکتهای آمازون مختصر ، واضح و انتزاعی است تا از مناسب بودن در زمینههای مختلف کسب و کار اطمینان حاصل کند. با این حال ، این دیدگاه شرکت به اندازه کافی پایدار نیست تا از مناسب بودن آن در آینده تجارت اطمینان حاصل کند. به عنوان مثال ، تجارت آمازون اکنون شامل سرویسهای ابری و کتابفروشی های آجر و ملات است. با این حال ، بیانیه دیدگاه این شرکت هنوز بر تجارت الکترونیکی متمرکز است.
بنابراین ، توصیه میشود که آمازون با اضافه کردن این جزئیات در مورد چنین مشاغل ، بیانیه دیدگاه شرکتی خود را بهبود ببخشد تا این بیانیه در بازتاب وضعیت آینده شرکت باشد.
منبع: ezzatkhah.com
افزایش درآمد خرده فروشان آمازون از روز پرایم
، ,شرکت ,آمازون ,بیانیه ,amazon ,com ,amazon com ,این شرکت ,به عنوان ,خود را ,خرده فروشی ,خرده فروشی آنلاین ,توزیع محتوای دیجیتال ,کامل تأثیر میگذارد ,افزار رایانهای میشود
درباره این سایت